Jak zdobyć Guardian Module w Elite Dangerous

Jak zdobyć Guardian Module w Elite Dangerous

Jak zdobyć Guardian Module w Elite Dangerous? Przyszedł czas, że sam musiałem zadać te pytanie. Znalazłem odpowiedź i jest trochę inna w praktyce niż we wszelkich opisywanych poradnikach (do jakich dotarłem).

Co to jest Guardian Modules?

Są to elementy wyposażenia statku (modules oraz vessel oraz weapons) pozostawione przez zaginioną cywilizację (Guardian). Elementy te trzeba najpierw odkryć na dalekich światach wykonując dość trudne misje, wrócić z technologią i fragmentami technologii dawnej cywilizacji po czym wszystko to odblokować u Tech Brokera. Gdy już to zrobisz to możesz kupować te wyposażenie tak jak inne (wykonane ludzką ręką) elementy wyposażenia. Można powiedzieć, że jest to wysiłek jednorazowy. Wyposażenie te jest lepsze od bazowego, ludzkiego niemniej gorsze niż ludzkie po upgradzie u inżynierów. Na oko to wygląda tak (porównanie gołego, bez modyfikacji modułu z pełną modyfikacją w porównaniu do sprzętu Guardian):

  • klasa 0-2 ludzkie (gdzie 0 bazowe a 2 poziom upgradu u inżynierów)
  • klasa 3-4 Guardian
  • klasa 4-5 ludzkie (5 to maksymalny poziom upgradu u inżynierów)

Niezaprzeczalną różnicą pomiędzy sprzętem Guardian a ludzkim poddanym modyfikacją jest to, że sprzęt Guardian musisz odblokować raz. Niestety ludzki sprzęt za każdym razem musisz modyfikować (co jest bardzo czasochłonne). Coś za coś. Większa jakość to większy wysiłek co oznacza czas poświęcony na osiągnięcie celów.

W tym artykule tylko i wyłącznie odnosze się do modułów wyposażenia statku (z wyłączeniem vessels czyli zabieranych na pokład myśliwców)

Czy warto mieć Guardian Module w Elite Dangerous?

W zasadzie to kilka modułów ale każdy z nich do odblokowania potrzebuje Guardian Module Blueprint (czyli schemat ale o tym za chwilę). Tu przedstawię krótki opis i moją opinię na ten temat:

  • Guardian FSD Booster to perełka, która jest jedynym powodem dla którego poświęciłem czas i oderwałem się od eksploracji w Elite Dangerous. W maksymalnej wersji (5) dostajesz ekstra 10 lat świetlnych skoku (działa to w prawie każdym statku z każdą możliwą konfiguracją. Warunki by otrzymać ten bonus to: kupić moduł, mieć miejsce na jego włożenie w statku (pamiętajmy, że to moduł wielkości 5 dlatego napisałem w prawie każdym statku), jest drogi (kilka milionów) no i musimy tak złożyć statek by miał podstawowe elementy i miał energię na lot). Ale ten moduł jest wart wysiłku jaki trzeba włożyć w jego zdobycie, odblokowanie i jaki jest potrzebny do mądrej konfiguracji statku.
  • Guardian Hull Reinforcement
  • Guardian Hybrid Power Distributor
  • Guardian Module Reinforcement
  • Guardian Power Plant
  • Guardian Shield Reinforcement

Zbiorczo opiszę pozostałe Guardian Modules. W mojej opinii nie ma sensu ich posiadać. W sumie nadają się tylko do statków zrobionych pod walkę. W statkach handlowych czy eksploracyjnych ich znaczenie jest minimalne. Jeżeli wyjdziemy z tego założenia to używanie ich pozbawione jest sensu. Chcesz mieć najlepszy statek do walki bo tam różnica kilku % może mieć znaczenie. W takim przypadku pozostają tylko ludzkie moduły modyfikowane do maksymalnego poziomu.

To co napisałem ma istotne znaczenie dlatego, że z jednej pełnej misji wykonanej w celu odblokowania technologii Guardian otrzymujesz tylko 1 schemat Guardian Module. Musisz więc wykonać ponownie tą samą misję 6 razy by mieć 6 schematów potrzebnych do odblokowania każdego modułu.

I to nie jest jeszcze najtrudniejsze (po drugiej misji zapamiętujesz rozkład mapy i robisz ją coraz szybciej). Do odblokowania tych modułów (oprócz FSD) potrzebujesz PATTERN (alfa, beta, gamma, delta lub epsilon) OBELISK DATA. Są dużo trudniejsze do zdobycia (męczący grind).

Do odblokowania samego Guardian FSD Booster potrzebujesz wykonać minimum 1 raz misję (możliwe, że będziesz się musiał relegować by zacząć misję nr 2 by zdobyć brakujące poboczne materiały – nie musisz wykonywać misji do końca).

W mojej opinii, jeżeli nie chcesz mieć odblokowanego wszystkiego dla własnej satysfakcji polecałbym zdobyć ten Guardian FSD Booster i porzucić pozostałe moduły Guardian. Szkoda czasu (bo z 20 minut zrobi się 1-3 dni nudnego grindu).

Ostatnia uwaga zanim zacznę opisywać jak zdobyć Guardian Module w Elite Dangerous. Dodatkowym bonusem wykonania misji by zdobyć Guardian FSD Booster jest podbicie rangi w Combat.

Jak zdobyć Guardian Module w Elite Dangerous?

Napiszę na podstawie moich doświadczeń (kwiecień 2019). Nie musiałem wielu rzeczy (albo to już jest nieaktualne albo odkryłem tylną furtkę).

Zdobycie technologii Guardian Modules – etap 1

Przygotowania:

  • Statek który doleci do Synuefe NL-N C23-4 planeta B3
  • minimum 4 SRV (pojazdy do eksploracji powierzchni planet)
  • Koniecznie moduł do przewożenia towarów zamontowany na statku (minimum pojemność 8 najlepiej 16)
  • Koniecznie (przynajmniej na górze statku) zamontowana automatyczna obrona przeciwko pociskom (Point Defence)
  • Fuel Scoop – będziesz tankował na gwiazdach (daleka podróż)
  • Moduł do skanowania powierzchni planet (by odkryć miejsce lądowania)
  • Przydatne: fuel tank czyli dodatkowe zbiorniki na paliwo. Na wypakowanym SRV stateczku musiałem co chwila tankować. Zmęczyłem się niesamowicie. Okazało się, że moje (chyba 16) SRV było liczbą o wiele za dużą.

Moja opinia: ASP Explorer to statek w sam raz na tą wycieczkę (zmieścisz wszystko a i lot będzie krótki). Mniejsze statki to ryzyko powrotu w to miejsce (szkoda czasu na pełną powtórkę).

Zdobycie technologii Guardian Modules – etap 2

Dolatujesz. Skanujesz planetę. Pokazują się 4 Guardian Sites. Jeden z nich to Guardian Structure. Tam lądujesz. Uwagi: Wszędzie dookoła pokazuje niestabilny teren. Będziesz zmuszony wylądować blisko. Polecam jednak szukać terenu najdalej oddalonego (to nadal będzie łazikiem SRV odległość liczona w sekundach). Dlaczego: moduł walki łazika (a będą walki) uruchamia się dopiero w pewnej odległości od statku.

Mając zamontowaną automatyczną obronę możesz się relogować (a nawet wyjść z gry na dłużej). Pokaże Tobie opcję czekania 15 sekund (jak w wyjściu z walki) ale nie martw się – Twój statek będzie na Ciebie czekał na powierzchni.

Zdobycie technologii Guardian Modules – etap 3

Wbrew pozorom nie grozi Tobie niebezpieczeństwo. Tylko trzeba mieć jedną rzecz na uwadze. Liczbę amunicji w łaziku. Ja jeździłem na maksymalnym doładowaniu uzbrojenia (szybkie odnowienie strzałów) i minimalnym doładowaniu sytemu i silnika (i tak jeździsz szybko, tarcza mi schodziła kilka razy ale ani jeden łazik nie został zniszczony).

W poradnikach radzą by posiadać sulfuri phosphorus ( i inne surowce), które są potrzebne do odnowienia amunicji i skorupy SRV. Nie musisz mieć tych zasobów. Wystarczy mieć więcej łazików. Gdy kończy się Tobie amunicja w łaziku nr 1 jedziesz do statku i zamieniasz go na łazik nr 2. I tak w kółko. Po czym poznać “używany” łazik przy zamianie? Nowy ma 100% paliwa. Stary ma np 80%.

Mając napakowany obroną przeciwlotniczą statek matkę atakujące Ciebie drony Guardian robią to z połową mocy (statek zestrzeliwuje każdą rakietę). Zostaje im standardowy atak ale są niemrawe. Łącznie będzie 12 walk z dronami (czasem dwa są obok siebie – wtedy zajeźdź z boku jednego i walcz pojedynczo – nie daj w siebie strzelać dwóm na raz).

Jedynym dla mnie utrudnieniem było to, że KAŻDY element wyłuskany aktywnie (trochę jak kopanie minerałów) po kilkudziesięciu sekundach na wolności znika z powierzchni planety. Więc walka z dronami Guardian musi być powolna (po ich rozbiciu wypadają fragmety które musisz zebrać). Jeżdząc po komplesie Guardian spotkasz różne takie pokrywy, skrytki które po zniszczeniu wydają na świat fragmety technologii które musisz zebrać. Jedyne co nie znika to ciężkie relikty. Niestety Twój łazik ma pojemność 2 i będziesz to woził na statek w tą i z powrotem.

Specjalnie tak napisałem byś już teraz miał jako taki pogląd by lepiej zrozumieć mój szczegółowy poradnik:

  • jest 6 pylonów rozrzuconych na mapie, które musisz naładować (będziesz widział smugę światła skierowaną w kosmos). Po naładowaniu 1 pojawi się licznik. Nie przejmuj się nim. Jak spadnie do 0 przed aktywacją każdego z 6 pylonów nic się nie stanie (to taka mini gra na czas – zobacz czy dasz radę), nic nie wybuchnie. Jak zdążysz naładować każdy w trakcie trwania licznika – zniknie. Ja aktywowałem je w różnych kolejnościach – zawsze działało.
  • jest kilka wież na szczycie których są Guardian relic (rozwal osłony, wypadnie na ziemię, zbierz. Zabiera pojemność 1 , potrzebujesz 2 , Twój łazik może na raz wieźć dwa)
  • na zwieńczeniu kompleksu jest świecące miejsce x. Stań na nim. Wystrzel z łazika 2 relikty. Uruchomi się Ancient Orb. Po zeskanowaniu otrzymasz 1 Guardian Module Blueprint
  • w międzyczasie masz walkę z 12 dronami Guardian (ostatni po aktywowaniu Ancinet Orb). Pamiętaj o zbiórce złomu
  • W międzyczasie – jak natkniesz się na elementy do rozłupania – możesz je zniszczyć a uwolniony złom koniecznie zbieraj.
  • Po zakończeniu Ancient Orb zostań na chwilę na powierzchni. Zbieraj duże, nie znikające relikty (urny, tablice itp). Potrzebujesz każdego z nich po 2 sztuki by móc w pełni odczytywać Guardian Obelisk Data. Otrzymasz ze skanu PATTERN (alfa, beta, gamma, delta lub epsilon) OBELISK DATA. Ten punkt możesz pominąć jeżeli tylko chciałeś Guardian FSD Booster. Jeżeli chcesz wszystkie moduły musisz się przelogować i wielokrotnie (minimum 6 razy) powtarzać misję. Pewnie ze względu na dużą liczbę pattern obelisk data potrzebnych do odblokowania poszczególnych modułów możesz się relegować i 50 razy.

Zdobycie technologii Guardian Modules – etap 4

Do odblokowania modułów potrzebujesz jeszcze specjalnych materiałów (do kupienia – trzeba poszukać w Inara). Z całym tym dobytkiem dolatujesz do stacji na której jest tech broker. U niego odblokowujesz moduły (uważnie klikaj co chcesz odblokować – odblokowanie techów zabiera dużo, ciężko zdobytych surowców). Po odblokowaniu w outfiting statku spokojnie sobie kupujesz dany moduł.

Podsumowanie: odblokowanie Guardian FSD Booster to w moim przypadku męczarnia tylko i wyłącznie z powodu lecenia Anakondą, ciężką jak pociąg, co chwila musiałem tankować. Sama misja już w antycznym kompleksie Guardian była dość łatwa (tu jedyną trudnością jest to, że gram na klawiaturze a nie na padzie od konsoli). Czy było warto? Mój ASP Explorer robi 62 lata świetlne (z wyposażeniem które uznałem za warte do zabrania). Jestem zadowolony. Z tym modułem obecnie jestem na locie w pewien region (tak z 15.000 lś w jedną stronę) bez skoków z gwiazd neutronowych.

Written By
RITHVEN
More from RITHVEN
WOWs kody październik
WOWs kody październik. Miesiąc październik nie przyniósł wielu kodów. W sumie to...
Read More